Dit is een beginnersgids voor effectieve whitehat SEO. In deze gids spreken we enkel over whitehat technieken. Want zaken die vandaag de dag als ‘greyhat’ gezien worden (een mix tussen whitehat & blackhat) zijn morgen misschien wel blackhat. In seo optimalisatie veranderen zaken, het is dus belangrijk altijd goed op de hoogte te blijven.
SEO is een gecompliceerde markt. Er zijn meer dan 200 factoren waar Google rekening mee houdt bij het bepalen van de posities in de zoekresultaten. Niemand weet al deze factoren. In dit artikel vindt u echter wel antwoorden op vragen die ik had toen ik voor het eerst begon op dit gebied. En dingen zijn veranderd sinds ik begonnen ben met SEO.
De ‘regels’
Google dringt erop aan dat webmasters zich houden aan hun ‘regels’ en doelstellingen. Ze belonen sites met hoge kwaliteit inhoud en opmerkelijke ‘whitehat’ web marketing technieken met hoge rankings. Aan de andere kant moeten ze ook websites ‘straffen’ die posities in Google manipuleren door het breken van deze regels.
Deze regels zijn uiteraard geen wetten, slechts richtlijnen, voor het scoren in Google; opgesteld door Google zelf. U moet er rekening mee houden dat sommige methoden van scoren in Google meer effect hebben als andere methodes.
U kunt kiezen om u volledig houden aan deze regels (whitehat). Ook zijn technieken die zich op het randje van wat toegestaan is bevinden (greyhat) en technieken die de voorwaarden van Google compleet negeren (blackhat).
Wat u in dit artikel leest is toegestaan binnen de richtlijnen en helpt u het verkeer naar uw website via organische, of natuurlijke zoekmachine resultaten pagina’s (SERPS) te verbeteren.
Hoewel er een heleboel definities van SEO zijn is organische SEO in 2015 meestal over het verkrijgen van gratis verkeer van Google, de populairste zoekmachine in de wereld.
De kunst van goede SEO is begrijpen hoe mensen zoeken naar onderwerpen, en begrijpen wat voor soort resultaten Google wil (of zal) weergeven aan de gebruikers.
Een goede optimizer heeft een goed begrip van hoe zoekmachines zoals Google hun natuurlijke SERPS rangschikken. Er zijn in feite 3 type zoektermen: navigerend, informatief en transactie zoekwoorden.
Een goede search engine marketer heeft een goed begrip van de korte termijn en lange termijn risico’s betrokken bij het optimaliseren van ranking in zoekmachines, en een goed begrip van het type inhoud en sites die Google graag ziet in haar organische zoekresultaten.
Het doel van elke SEO campagne is verhoogde zichtbaarheid in zoekmachine en zo gerichte bezoekers op een website te ontvangen.
Hoog scoren in Google is zeer waardevol-het is in feite ‘gratis reclame’ op de beste reclame ruimte in de wereld. Mensen zoeken naar u, en niet andersom.
Verkeer van Google’s organische zoekresultaten is nog steeds de meest waardevolle organisch verkeer naar een website, en het kan een online bedrijf maken of breken in deze tijd.